تماس با ما

کد امنیتی
  • بانک شهر بانک شهر
  • بانک شهر بانک شهر
  • بانک شهر بانک شهر

خدمات پیامک

پیامک و تبلیغاتی پیامکیپیامک یا اس ام اس چارچوب ارسال پیغام های کوتاه متنی از طریق سیم کارت است. این پیغام ها بسیار کوتاه هستند: ۱۶۰ حرف برای پیام های با زبان های لاتین ،وحداکثر ۷۰ حرف برای زبان های غیر لاتین مثل فارسی و عربی و چینی.

امروزه ارتباط مستقیم و دوطرفه با مخاطبان برای هر شرکت، سازمان یا نهادی از اهمیت خاصی برخوردار است و پیامک می تواند وسیله ای موثر برای یک ارتباط سریع و دوطرفه باشد. ارسال و دریافت پیامک از طریق اینترنت علاوه بر سرعت، امکانات و ویژگیهای بسیاری میتواند در اختیار مشترک قرار دهد.
مزایا و قابلیتهای پیامک عبارتند از:

1. عدم محدودیت زمانی(برای مطالعه): برای استفاده از برنامه‌های تلویزیونی، جلسات سخنرانی و ... افراد باید در ساعت مشخصی، حضور به هم رسانند. در حالیکه مطالعه پیامک هیچ محدودیت زمانی خاصی ندارد و در اغلب حالات به محض دریافت، قابل مطالعه است. تلفن همراه بر خلاف سایر ابزارها، همیشه روشن و آماده دریافت پیامک است.

2.عدم محدودیت مکانی: مخاطبان پیامک می‌توانند در هر جایی از کشور بوده و هیچ محدودیت مکانی خاصی نداشته باشند. اغلب رسانه‌ها فاقد چنین قابلیتی هستند. مسافرت، اشتغال زیاد، بیماری و وضعیت جسمی، جنسیت، وضعیت آب و هوایی، فقر مادی، محدودیتها و شرایط فرهنگی و ... هیچ مزاحمتی برای دریافت و مطالعه پیامک ندارند.

3. عدم چشم پوشی از مطالعه: چون مطالعه پیامک نیازمند هیچ هزینه و شرط خاصی نیست و به سادگی امکان پذیر است، کسی از مطالعه آن چشم پوشی نمی‌کند.

4. عدم نیاز به برنامه ریزی: استفاده مداوم از CDهای نرم‌افزاری و  چند رسانه‌ای، کتاب، وب سایت، وبلاگ و ... نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق شخصی و وقت فراغت است در حالیکه معمولا برای مطالعه پیامک دریافتی هیچگونه برنامه ریزی قبلی نیاز نیست.

5. رواج استفاده از پیامک: سرانه مطالعه کتاب در جامعه، بسیار کم است و کارهائیکه در قالب کتاب، CD و ... ارائه می‌شود مخاطبان معدودی دارد، ولی استفاده از پیامک به مراتب رایجتر از کتاب و سایر رسانه‌هاست.

6. عدم نیاز به تبلیغات: برای اینکه رسانه‌هایی نظیر کتاب، CD و ... در اختیار مخاطبین قرار گیرد، نیازمند تبلیغات متنوع و کار فرهنگی و سرمایه گذاری هستیم. در حالیکه پیامک، خود به استقبال مخاطب رفته و پس از قرار گرفتن در تلفن همراه وی، وجود خود را با آهنگ دلخواه به اطلاع می‌رساند و او را ترغیب به مطالعه می‌کند.

7. امکان گزینش مخاطب: در اغلب رسانه‌ها امکان محدود کردن دامنه‌ای که مخاطبین از آن انتخاب می‌شوند، وجود ندارد. به عنوان مثال کتابی که چاپ می‌شود، به هیچ وجه نمی‌توان آن را فقط در دسترس گروه سنی خاصی قرار داد. در چنین رسانه‌هایی در شکل بیان مطالب باید محدودیتهایی لحاظ شود. تنها در پیامک است که امکان گزینش مخاطب وجود دارد، و لذا شکل بیان می‌تواند تخصصی‌تر و با محدودیت کمتر باشد.

8.  زمان مصرف کوتاه: پیامک نسبت به اغلب رسانه‌ها دارای زمان مصرف کوتاهتری است و محتوای آن به سرعت به مخاطبین منتقل می‌شود.

9. عدم نیاز به هزینه اولیه انتشار و مجوز قانونی: غالب رسانه‌ها از قبیل کتاب، CD و ... نیازمند هزینه اولیه انتشار و مجوز قانونی هستند ولی در حال حاضر پیامک چنین محدودیتهایی را ندارد.

10.انتشار مجدد با هزینه کم: مخاطبان پیامک خود می‌توانند به سادگی ارسال کننده آن به دیگران باشند و شبکه ارتباطی تشکیل شده را به سرعت گسترش دهند.

11. هزینه تهیه: مخاطبین اغلب رسانه‌ها برای تهیه آن باید هزینه پرداخت کنند، دریافت کننده پیامک هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

12.ارتباط دو طرفه: بر خلاف اغلب رسانه‌ها، امکان ارتباط دو طرفه و پرسش و پاسخ بین طرفین ارتباط در پیامک امکان پذیر است.